Se modifică din nou Codul Rutier. În urma solicitării de reexaminare a președintelui Klaus Werner Iohannis, plenul Senatului a adoptat un proiect de lege prin care permisul de conducere emis pentru categoria B devine valabil și pentru anumite tipuri de motociclete.
Legea completează OUG 195/2002, în sensul stabilirii valabilităţii permisului de conducere eliberat pentru categoria B şi în cazul anumitor tipuri de motociclete, dacă deţinătorul permisului are vârsta de 24 de ani împliniţi şi permisul eliberat pentru categoria B a fost obţinut cu cel puţin trei ani în urmă.
„Permisele de conducere eliberate pentru categoria B sunt valabile şi pentru motocicletele cu transmisie automată cu cilindree maximă de 125 cm cubi, cu puterea maximă de 11 kW şi cu un raport putere/greutate de cel mult 0,1 kW/kg, categoria A1, cu condiţia ca deţinătorii permiselor să aibă vârsta minimă de 24 de ani împliniţi, o experienţă de cel puţin 3 ani de conducere pentru categoria B de vehicule şi fac dovada, printr-o adeverinţă, că au absolvit un curs de pregătire practică de minimum 15 ore în cadrul unei unităţi autorizate de pregătire a conducătorilor de autovehicule”, se arată într-un articol amendat în urma reexaminării iniţiativei legislative.
Legea urmează să fie examinată și de Camera Deputaților, care este for decizional în acest caz, dar cel mai probabil va fi votată.
Datele Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) arată că, la finalul lui decembrie 2022, în România erau înmatriculate 9.952.850 de vehicule și nu mai puțin de 8.501.718 cetățeni români dețineau permis de conducere. Astfel, în România există cu 1,4 milioane de vehicule mai multe față de numărul de șoferi. În țara noastră, în anul 2020 erau 2.390 de școli de șoferi, dintre care 149 numai în București.
România se află pe ultimul loc din Europa în privința ratei de motorizare, cu doar 396 de autoturisme la 1.000 de locuitori. Adică doar doi din cinci români își permit azi o mașină, scrie puterea.ro. Un studiu al Reveal Marketing Research arată că jumătate dintre români (48%) intenționează să își schimbe actuala mașină într-un interval de 1-3 ani.