Probleme pentru sute de mii de români cu contul la Raiffeisen. Comunicarea băncii, un eșec total! Două vedete dau de pământ cu austriecii

de: Gabriel Alexandrescu
30 10. 2023, 08:44
Raiffeisen-bank11
Raiffeisen Bank

Clienții Raiffeisen Bank au reclamat o situație tehnică ce nu le-a permis duminică să facă transferuri din aplicație sau de pe site-ul web. Se pare că problema a început pe la ora 9 dimineața și abia după ore în șir de nervi consumați sute de mii de români, conducerea băncii a decis să posteze un mesaj pe Facebook.

“Disponibilitate redusă a serviciilor Raiffeisen Bank România. Astăzi, 29.10 2023, echipa Raiffeisen Bank România a înregistrat o problemă tehnică care a afectat funcționarea aplicației Smart Mobile, a plăților online cu autorizare biometrică, depunerilor de numerar la MFM și a website-ului raiffeisen.ro”, se poate citi pe pagina de Facebook a băncii galbene.

În același mesaj se adaugă: “Echipa tehnică lucrează pentru remedierea situației, estimăm că, în cel mai scurt timp posibil, toate serviciile redevin funcționale. Toate celelalte servicii ale băncii sunt funcționale. (…) Ne cerem scuze clienților noștri pentru inconveniențele provocate”

Striblea și Răzvan Popescu au sesizat problema

Problema a fost sesizată inițial de jurnalistul Cătălin Striblea, care a scris pe contul de social media că este cea mai lungă perioadă de nefuncționalitate pe care o întâmpină la Raiffeisen în ultimii 20 de ani.

”Sunt convins că e ceva major și că oamenii lucrează să repare ce s-a întâmplat acolo. Cardurile merg și se pot face cumpărături, deci nu e dramă. Dar… Pe site nu scrie nimic la vedere. Am dat search cu Google și este ceva, undeva în site. Pe Facebook au scris acum două ore că o să fie bine. La telefon îți răspunde un operator și nici nu am așteptat foarte mult. Operatorul cu care am vorbit la prânz a fost sincer: “Nu știu când se repară. Poate pe la 17”.

Omul de radio Răzvan Popescu a notat la rândul lui pe pagina de Facebook: “Faptul ca au o problemă tehnică e de înțeles. Nu le merge aplicația de azi dimineață. Ce nu înțeleg e de ce nu se deranjează să ofere o explicație oficială pe niciunul din canalele de comunicare pe care le au la dispoziție. Asta arată lipsa de respect față de clienții băncii cu origini austriece. Dar nu ar fi prima oară, suntem obișnuiți cu tratamentul ăsta pe care îl primim chiar de la cel mai înalt nivel al statului austriac”.

Cu chiu, cu vai, au rezolvat problema

Abia luni dimineață, la ora scrierii acestui articol, problemele s-au rezolvat.

“TOATE SERVICIILE RAIFFEISEN BANK SUNT FUNCȚIONALE. Echipa tehnică a lucrat la remedierea situației care a afectat, pe parcursul zilei de 29 octombrie, disponibilitatea aplicației Smart Mobile, a plăților online cu autorizare biometrică și a depunerilor de numerar la bancomatele multifuncționale (MFM-uri)”, au scris reprezentanții băncii pe pagina oficială de Facebook.
În anul 2020, Raiffeisen Bank anunța că are 800.000 de clienți digitali activi, scrie wall-street.ro. De câteva luni apar periodic probleme la aplicație și mulți clienți deja încep să-și piardă răbdarea.